Cliëntenraad zoekt nieuw lid voor Thuiszorg Pantein & Welkom Kraamzorg

De Cliëntenraad stelt zich ten doel om de belangen te behartigen van cliënten die gebruik maken van de diensten van Thuiszorg Pantein en Welkom Kraamzorg, hun familie en/of mantelzorgers. Pantein heeft een actieve Cliëntenraad die meedenkt en meepraat over de ontwikkelingen binnen de thuiszorg en de kraamzorg. Gevraagd en ongevraagd geeft zij advies aan de Raad van Bestuur over de zorg- en dienstverlening. De Cliëntenraad bestaat uit 7 personen.
Profiel
Kandidaten die geïnteresseerd zijn in deze vacature herkennen zichzelf in onderstaande beschrijving:
- Affiniteit met thuiszorg en kraamzorg als cliënt, familie of mantelzorger
- Bekend met Pantein en/of de zorg in algemene zin
- Gevoel voor interne en externe ontwikkelingen en deze kunnen vertalen naar het belang van de cliënten van Pantein
- Positief kritische houding
- Teamplayer
- Initiatiefrijk
Wij vragen
Gezien de onderwerpen die we met elkaar bespreken zijn de volgende zaken van belang:
- Bestuurlijke ervaring en affiniteit met financiën
- Woonachtig in het werkgebied van Pantein
- Gezien de huidige samenstelling gaat de voorkeur uit naar iemand afkomstig uit het gebied Land van Cuijk/Noord-Limburg
Wij bieden
Het betreft een vrijwilligersfunctie waar een aanwezigheid- en reiskostenvergoeding tegenover staat. Een lid wordt benoemd voor een periode van drie jaar, welke twee maal verlengd kan worden. De Cliëntenraad vergadert 11 keer per jaar op donderdagmiddag. De belasting bedraagt ongeveer 6 uur per maand waarvan 2 uur vergaderen en 4 uur voorbereiding/bijwonen van bijeenkomsten.
Informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Mobiliteit Pantein 0485-845845. Solliciteren kan via de vacaturesite www.werkenbijpantein.nl. Solliciteren is mogelijk tot 24 mei 2016. De gesprekken staan gepland op 31 mei 2016. Kijk voor meer informatie over Thuiszorg Pantein en Welkom Kraamzorg op www.thuiszorgpantein.nl of www.welkomkraamzorg.nl.