Direct naar inhoud
Thuiszorg & Zorgcentra
logo van Pantein
logo van Pantein

Personenalarmering en opvolging

Snel hulp als het nodig is.

Met personenalarmering voelt u zich thuis veilig en zeker. In geval van nood kunt u direct hulp vragen. Een druk op de knop is genoeg. Het hangt af van uw situatie hoe we de hulp regelen. In sommige gevallen komt een bekende naar u toe. Het kan ook zijn dat direct een zorgmedewerker van Pantein komt.

Man en vrouw aan tafel, vrouw heeft alarmketting om haar hals

Verwachtingen

Wat kunt u van ons verwachten

U krijgt een alarmsysteem met een knop die u om uw hals of pols draagt. Bij een noodsituatie komt uw melding binnen bij een alarmcentrale. De medewerker daar zet uw melding door. Deze gaat naar iemand uit uw netwerk (sociale alarmering) of naar een zorgmedewerker van Pantein (professionele opvolging). Bij professionele opvolging komt een verzorgende of verpleegkundige zo snel mogelijk naar u toe. We stemmen samen goed af hoe u de toegang tot uw woning regelt.

Wat verwachten wij van u

Heeft u behoefte aan sociale alarmering? Dan regelt u zelf het alarmeringssysteem en het abonnement bij een aanbieder. Ook moet u toegang tot uw woning regelen, bijvoorbeeld via een sleutelkastje. Bij professionele opvolging is een geldige zorgindicatie voor oproepbare zorg nodig. In dit geval regelen wij het systeem.

Maakt u gebruik van personenalarmering? Komt u in nood en gebruikt u de alarmknop? Dan neemt de alarmcentrale direct contact op met iemand van uw bellijst. Er zijn hierbij twee mogelijkheden: 

Sociale alarmering

Bij sociale alarmering waarschuwt de centrale na een alarmoproep personen uit uw omgeving zoals familie, vrienden of bekenden.

Professionele alarmopvolging

Professionele alarmopvolging houdt in dat een verzorgende of verpleegkundige van Pantein na een alarmoproep naar u toe komt om de benodigde zorg te verlenen. Voor professionele alarmopvolging is een indicatie van de wijkverpleegkundige vereist. 

Eenvoudig geregeld

Personenalarmering is snel geregeld.
U heeft nodig:

  • Een alarmkastje met zender (zelf aan te schaffen via een aanbieder zoals CSI)
  • Een zorgindicatie als u professionele opvolging wilt
  • Een sleutelkastje bij uw woning als er geen andere toegang is

U vraagt zelf het abonnement aan én u betaalt het alarmeringssysteem zelf. Bent u lid van Pantein Extra? Dan krijgt u korting bij CSI, kijk hiervoor op de website van Pantein Extra. Als u een Volledig Pakket Thuis-indicatie heeft, dan regelen en betalen wij het alarmeringssysteem. 

Bekijk Pantein bij u in de buurt

Pantein bij u in de buurt

Ontzorgt

Wij zijn er voor diensten in en rondom huis, gezondheid en verzorging, regelhulp, ontspanning en voordeel.

Bekijk de diverse mogelijkheden
Callcenter medewerker aan de telefoon

Heeft u een vraag?

Geen antwoord op uw vraag? Neem dan contact op met Pantein Extra. Bel naar 0485 – 84 54 54 of kijk op de website: www.panteinextra.nl. Heeft u recht op oproepbare zorg uit de Wlz of Zvw? Dan kunt u contact opnemen met uw wijkteam of bellen met 0900 – 88 03