Inloginstructie

Wat heb ik nodig om in te loggen in MijnPantein?

  • een computer, tablet of telefoon met internetverbinding
  • een DigiD met sms-controle of DigiD App
  • een telefoon om een sms of gesproken bericht van DigiD te ontvangen of DigiD App te gebruiken

 

Heeft u geen DigiD, geen sms-controle of DigiD App? Dan dient u dit eerst aan te vragen bij DigiD. Kijk voor meer informatie op www.digid.nl 

 

U kunt MijnPantein helaas niet via Internet Explorer 11.0 bekijken.

 

Hoe kan ik inloggen in MijnPantein?

  • Ga naar www.mijnpantein.nl     
  • Klik in de rechterkolom op het zwarte vierkantje, waarin het woord DigiD staat. U komt nu op het invulscherm van DigiD.
  • U kunt vervolgens inloggen via DigiD met sms-controle of via de DigiD app. Hieronder vindt u voor beide methoden een uitleg.


 Inloggen met DigiD met sms-controle

  • Kies de optie 'Met een controle via sms'. Vul uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen
  • U krijgt meteen een sms-bericht met een code op uw mobiele telefoon. Als u geen mobiele telefoon heeft, kunt u de code ook ontvangen op uw vaste telefoon (regel dit op www.digid.nl)
  • Voer de code in op het scherm van uw computer, tablet of telefoon
  • Door in te loggen met DigiD in MijnPantein, meldt u zich aan om inzage in uw gegevens te krijgen.
  • Logt u voor de eerste keer in? Dan moet (eenmalig) uw dossier worden opgehaald. De volgende dag kunt u uw dossier in MijnPantein raadplegen.
  • Komen 2 werkdagen na uw eerste aanmelding uw gegevens in MijnPantein nog niet in beeld, neem dan contact met ons op via dit formulier

 

Inloggen met DigiD App

  • Kies de optie 'met de DigiD app'
  • Vul uw DigiD-gebruikersnaam in
  • Open de DigiD App op uw smartphone of tablet en scan daarmee de QR-code
  • Klik op Inloggen in de DigiD App op uw smartphone of tablet
  • Voer uw DigiD pincode in
  • Klik op OK en ga naar MijnPantein
  • Nu heeft u toegang tot uw medisch dossier in MijnPantein.
  • Door in te loggen met DigiD in MijnPantein, meldt u zich aan om inzage in uw gegevens te krijgen.
  • Logt u voor de eerste keer in? Dan moet (eenmalig) uw dossier worden opgehaald. De volgende dag kunt u uw dossier in MijnPantein raadplegen.
  • Komen 2 werkdagen na uw eerste aanmelding uw gegevens in MijnPantein nog niet in beeld, neem dan contact met ons op via dit formulier

 
Waar kan ik een uitleg over MijnPantein vinden?
Bekijk hieronder het filmpje of bekijk de veel gestelde vragen:

 

 

Kan ik inloggen zonder DigiD?
Nee, in MijnPantein staan privacygevoelige gegevens. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht ziekenhuizen om deze gegevens goed te beschermen. Daarom kunt u alleen inloggen met DigiD.

 

Ik heb geen mobiele telefoon, kan ik toch van de sms-functie gebruik maken om in te loggen met DigiD?
Ja. Ook als u geen mobiele telefoon heeft, kunt u gebruik maken van de sms-functie. U kunt namelijk een gesproken sms-bericht op uw vaste telefoonnummer ontvangen. In Mijn DigiD kunt deze functie instellen. Bij het aanvragen van de controle via sms geeft u een vast telefoonnummer op en kiest de optie 'ik wil gesproken sms-berichten ontvangen'.

 

Kan ik met één mobiele telefoon voor meerdere DigiD-accounts inloggen?
Nee. Per mobiel telefoonnummer kan slechts één DigiD-account gekoppeld worden, voor sms-controle of gebruik van de DigiD App. U kunt sms-controles ook ontvangen op uw vaste telefoonnummer. U kunt deze functie instellen bij het aanvragen van 'controle via SMS' bij DigiD.

 

Hoe log ik uit?
U kunt uitloggen uit MijnPantein met de knop 'uitloggen' rechtsboven in het scherm. Log altijd uit voordat u de computer afsluit, zo beschermt u uw gegevens. Sluit al uw vensters en tabbladen af.